wrapper

1 . احیای قانون جامع شهرسازی و معماری.

2 . یكپارچه‌سازی نظام طرح‌ریزی و كنترل بین شهر و روستا و در كلیه سطوح ملی و منطقه‌ای و ناحیه‌ای.

3 . واگذاری تدریجی تهیه و تصویب طرح‌ها به شهرداری‌ها همراه با بازنگری در وظایف و اختیارات شوراها و شهرداری‌ها همراه با ظرفیت‌سازی در تشكیلات آنها.

4 . انطباق محدوده‌های طرح‌ریزی كالبدی با تقسیمات كشوری و احیانا پیشنهاد اصلاح قانون تقسیمات كشوری با هماهنگی وزات كشور.

5 . بازنگری در مدیریت منابع اراضی با هدف تامین اراضی مورد نیاز مسكن و خدمات عمومی همراه با مشاركت دادن مدیریت‌های محلی.

6 . ورود مدیریت‌های شهری به عرصه برنامه‌ریزی توسعه اقتصاد شهری و پیوندزدن آن با توسعه زیرساخت‌ها و كاهش فقر شهری.

7 . قانونمندسازی عوارض توسعه و عمران.

8 . مشاركت دادن مردم در تهیه و تصویب طرح‌های توسعه و عمران.

9 . رفع و منع هرگونه تبعیض در برخورداری از ثمرات توسعه و عمران.

10 . تضمین حقوق متقابل توسعه بین شهروندان و مدیریت‌های توسعه و خدمات.

11 . تطویل مدت اجاره واحدهای مسكونی در جهت حمایت از حقوق مستاجران.

12 . حمایت از گروه‌های آسیب پذیر اقتصادی و اجتماعی.

13 . بهسازی پهنه‌های گرفتار فقر شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده و جلوگیری از سوداگری اراضی واقع در این محدوده‌ها.

14 . ایجاد مبانی حقوقی و ثبتی لازم برای تسهیل امر مشاركت بخش خصوصی در تجمیع و نوسازی بافت‌های فرسوده.

15 . بازسازی نظامات حرفه‌ای به منظور ارتقای استانداردهای حرفه ای به سطح رقابت بین المللی

16 . ایجاد مرجعیت تخصصی حرفه‌ای در امر شهرسازی و معماری و پاسداری از ارزش‌های شهرسازی و معماری ملی و اسلامی.

17 . تجدیدنظر در ضوابط و نحوه صدور صلاحیت شركت‌های مهندس مشاور در جهت واگذاری اختیارات بیشتر به حرفه.

18 . ارتقای دائمی استانداردها و شاخص های كیفیت محیط و زیرساخت‌ها؛

19 . مشاركت دادن شهرداری‌ها و نهادهای اجتماعی و خیریه مردم در افزایش بهره‌وری، تامین خدمات زیربنایی و بهبود محیط مسكونی مجموعه‌های مسكن مهر.

20 . بررسی خدمات زیر بنایی مسكن مهر و تدبیر برای حل مشكلات خریداران.

21 . تدوین روش مناسب و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد رابطه منطقی بین یارانه هدفمندی، اقساط پرداختی خریداران مسكن مهر و هزینه‌های تأمین خدمات زیر بنایی آنها با همكاری مجلس محترم و نهادهای ذیربط.

22 . حمایت از تاسیس شهرك‌های مسكونی توسط بخش خصوصی با استفاده قانون ایجاد شهرك‌ها.

23 . حمایت از ایجاد صندوق های سرمایه‌گذاری مسكن و رفع موانع از طریق بازنگری در مقررات مربوط.

24 . استفاده و بهنگام‌سازی اسناد مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در توسعه ملی و منطقه‌ای و طرح‌های اسكان جمعیت و خارج كردن نتایج آنها از محدوده نظریه‌پردازی به نمونه‌سازی و عملیاتی (شهرسازی اجرایی).

25 . توجه به راهبرد توسعه شهرها از طریق انجام كارهای الگوسازی.

26 . احیای شهرسازی محله محور.

27 . تدوین ضوابط فنی، معماری، شهری بلند مرتبه سازی.

28 . حمایت از تجارب ساخت صنعتی مسكن و بهبود شیوه‌ها برای اقتصادی شدن روش‌های نوین.

29 . مشاركت فعال در بهبود كیفیت ساخت و ساز ساختمان‌های مسكونی.

30 . توجه خاص به نوسازی روستاها و ایمن‌سازی ساختمان‌های موجود در برابر خطر زلزله و سایر خطرات طبیعی.

31 . ایجاد تمركز در ساخت ساختمان‌های اداری، ورزشی، فرهنگی، درمانی از طریق تقویت سازمان مجری ساختمان‌ها برای ارتقای كیفیت طراحی و اجرا و مدیریت حرفه‌ای بر مهندسان مشاور و پیمانكاران

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید

سامانه های عمومی

سامانه های ستادی

درباره ما

هسته اولیه شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال 1364 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی سابق شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش‌نگری، پیش‌گیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد.

بیشتر بدانید . . .

 

آمار سایت

Today105
Yesterday823
Total503819

Visitor Info

  • IP: 35.175.182.106

1397-09-20

اطلاعات تماس

آدرس : تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره 51

تلفن : 87571

نمابر : 88779892

پیامک : 30008612

پست الکترونیکی : info@udrc.ir