ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای اجتماعی کشور، سازمان بسیج مستضعفان و دفاتر تخصصی شرکت بازآفرینی شهری، مقرر شد برای هماهنگی اقدامات محلی در مرادآباد چابهار، کمیته‌ای ذیل ستاد شهرستانی با ریاست فرماندار تشکیل و موارد مرتبط با اقدام‌های محله‌ای متناسب با شرایط تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این جلسه زهرا اسکندری، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار کرد: علی‌رغم تمام کارهایی که طی سال‌های گذشته در زمینه سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام شده است اما هنوز حجم محرومیت در این محلات بالاست و زمان آن است که فرایند پاسخگو و مسولیت‌پذیر بودن در تمام دستگاه‌های مرتبط به شکل همزمان صورت گیرد تا بتوانیم سرعت انجام کارها را افزایش دهیم.

در این جلسه «مدل اجرای مدیریت اقدام مشترک پروژه‌های اجتماعی» به تصویب اعضا رسید و مقرر شد مدل تهیه شده توسط دفتر تسهیلگری مرادآباد تکمیل و اجرای این برنامه‌ها و پروژه‌ها در سه بازده زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شود.

علاوه بر این مقرر شد برای هماهنگی اقدامات محلی، کمیته‌ای ذیل ستاد شهرستانی با ریاست فرماندار تشکیل و موارد مرتبط با اقدام‌های محله‌ای متناسب با شرایط تصمیم گیری شود.

در این جلسه، برنامه سازمان بسیج از محل موافقتنامه 105030 مورد تایید نمایندگان سازمان بسیج  مستضعفان قرار گرفت و مقرر شد برنامه زمان‌بندی اجرای این برنامه‌ها از طرف این سازمان ارائه شود.

همچنین مصوب شد، مطالعات و سایر اطلاعات در اختیار سازمان بسیج که در خصوص 23 محله هدف در اولویت مداخله سکونتگاه‌های غیررسمی و سایر محدوده‌ها صورت گرفته است به دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی ارسال شود.

علاوه بر این مقرر شد سازمان اجتماعی کشور گزارش‌های 23 محله که دارای دفتر تسهیلگری هستند را به دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی ارسال کنند.