ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اکنون 52 پروژه بازآفرینی در سطح استان در دست اجراست.

محمدصدیق ثابتی در گفت و گو با خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری با بیان این که عمده این پروژه‌ها از سال ۹۵ شروع شده و بخشی از آن تحویل و بخش دیگر در دست اجراست، تصریح کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا می‌توان به ساماندهی پیاده‌راه تاریخی- فرهنگی آغازمان، پیاده راه بیجار و احداث چند باب مدرسه در شهرهای تابعه استان اشاره کرد.

او  افزود: اجرای این پروژه‌ها در کاهش فقر شهری، حفظ هویت تاریخی شهرها، تقویت گردشگری شهری و در نهایت پایداری بیشتر شهرها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به این که این پروژه‌ها به صورت میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، درباره اقدام‌های انجام شده در خصوص حاشیه‌نشینی اظهار کرد: کاهش حاشیه‌نشینی موضوعی چند بعدی و فرادستگاهی است که در سند ملی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی در قالب کارگروه پیشگیری و پیش‌نگری گسترش بافت‌های ناکارآمد پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با همکاری مجموعه دستگاه‌های متولی اقداماتی نظیر مستندسازی املاک دولتی، حفاظت از اراضی دولتی، برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و اجرای کمربندی فضای سبز در دست اجراست.

ثابتی در خصوص اقدام‌های مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع در نوسازی بافت فرسوده تدوین بسته‌های تشویقی است که مجموعا شامل کاهش هزینه‌های صدور پروانه، تخفیف هزینه‌های صدور پروانه و پرداخت تسهیلات است که در سال ۹۸ تعداد ۴۲۱ واحد و در سال ۹۹ تاکنون ۲۵۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

او اولویت اول در سال جاری را اتمام پروژه‌های نیمه کاره و واگذاری آن به بهره برداران و ساکنان برشمرد و گفت: علاوه بر این تعریف پروژه‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تقویت نوسازی مسکن در قالب نوسازی واحدهای فرسوده با مشارکت شهرداری از دیگر اولویت‌های این اداره کل به شمار می رود.