ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از اجرای 49 پروژه بازآفرینی شهری در این استان خبر داد

قدرت اله ابک مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری اظهار کرد: در سال‌های 95 تا   97به منظور دستیابی به عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و محرومیت و رفع کمبود خدمات و زیرساخت‌های شهری در محدوده سکونتگاه‌های شهر مشهد با پیگیری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی، ستاد بازآفرینی استان و نیز تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام‌های بسیار خوبی انجام شد.

او با بیان این‌که اکنون 49 پروژه با مبلغ قرارداد 952 میلیارد تومان در دست اجراست، تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهر مشهد باعث ارتقا زیرساخت‌های شهری و محله‌ای و نیز منجر به ارتقا کیفیت زندگی، ارتقا سرانه خدماتی و افزایش شاخص سلامت زندگی بیش از 11 هزار و 800 نفر شده است.

ابک افزود:  علاوه بر این، تامین شبکه برق‌رسانی، احداث پارک‌ها، ارتقا و بهسازی فضاهای شهری و محله‌ای، توسعه قلمرو عمومی، افزایش سرانه فضای سبز، احداث خانه محله و توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیای شهری و محله‌ای و نیز افزایش سرانه فضای فرهنگی از جمله پروژه‌های انجام شده در این استان به شمار می‌رود.

او دیگر پروژه‌های مهم تاثیرگذار استان خراسان رضوی را این گونه برشمرد و گفت: ساماندهی مسیل کشف رود، احداث آتش نشانی، سالن ورزشی و مرکز اورژانس، ساخت مدارس ابتدایی و متوسطه، احداث مرکز جامع سلامت، تعمیر و احداث کتابخانه، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر از دیگر اقدام‌های انجام شده و در دست اقدام به شمار می‌رود.

 به گفته او این پروژه‌ها از سال 95 شروع شده و تا پایان سال 99 تکمیل خواهند شد . اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر 6413 میلیارد ریال بوده که 2270 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

ابک در خصوص اقدام‌های صورت گرفته در زمینه کاهش حاشیه‌نشینی نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: ورود سکونتگاه‌های غیررسمی و روستاهای ادغام شده به محدوده قانونی شهر و ارایه خدمات توسط شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به این محدوده‌ها، نهادسازی و تشکیل کارگروه پیشگیری و پیش‌نگری از بافت‌های ناکارآمد و اجرای برنامه‌های کارگروه از جمله اقدام‌های انجام شده در زمینه کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود، در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 65 درصد برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه بافت‌های فرسوده نیز گفت: ارایه تسهیلات به ساکنان محلات ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی و اجرای پروژه‌های انبوه‌سازی از جمله فعالیت‌های انجام شده در این راستا به شمار می‌رود.

او برنامه‌های تعریف شده در سال جاری را این گونه برشمرد و گفت: در سال جاری با توجه به تاکید دولت مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در 5 محور توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله‌ای، ارتقا زیرساخت‌های شهری و محله‌ای، بهسازی و ارتقا فضاهای شهری، تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی، ارتقا توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی با اعتباری به مبلغ 300200 ریال برنامه‌ریزی شده است.