ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که در ادامه سفرهای استانی خود به استان آذربایجان غربی رفته است. او که با هدف  بررسی زیرساخت‌های تحقق قانون جهش تولید مسکن، بازدید از طرح‌های توسعه شهری و ارزیابی وضعیت پروژه‌های بازآفرینی به آذربایجان غربی رفته است در جلسه شورای تامین مسکن این استان حضور یافت.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در این نشست با تاکید بر اینکه باید استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و اراضی متصل به بافت شهری به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای جهش تولید مسکن در اولویت باشد، اظهار کرد: ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن محقق می‌شود.

او با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و ارایه طرح‌های تشویقی می‌تواند روند نوسازی بافت‌های ناکارآمد را سرعت بخشد، گفت: راه اندازی صندوق ملی مسکن یکی از مولفه‌های اثربخش در قانون جهش تولید محسوب می‌شود که تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی، هم‌افزایی و تقویت توان حمایتی را رقم می‌زند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی در اجرای این قانون، تصریح کرد: ظرفیت مناسبی در کالبد شهرهای استان برای تولید مسکن وجود دارد چرا که بهسازی بافت ناکارآمد به وسعت 6 هزار و 200 هکتار از گسترش ناهمگون شهرها جلوگیری می‌کند.

گفتنی است، شورای تامین مسکن آذربایجان غربی با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای تامین مسکن تشکیل شد. بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌های تولید مسکن و برنامه‌ریزی‌های توسعه و عمران شهری از مهم‌ترین موضوع های مطرح شده در این جلسه به شمار می‌رود.

 

AZARBAYJAN 2

AZARBAYJAN 1