ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: تسهیلات لازم برای 150 هزار واحد مسکونی که قرار است سالانه بازسازی و نوسازی شود در قانون بودجه پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: در قانون بودجه امسال ظرفیت خوبی در این زمینه لحاظ شده است که از 15 اسفند سال گذشته تاکنون معرفی آن به بانک عامل یعنی بانک مسکن انجام می‌شود.

او افزود:‌ در این دوره در استان تهران 2 هزار و 800 واحد، آذربایجان شرقی هزار و 500 واحد، مازندران هزار و 100 واحد، اصفهان هزار واحد و استان گلستان 700 واحد مسکونی معرفی شده‌اند.

آئینی افزود: بر این اساس تاکنون 17 هزار و 519  واحد به بانک مسکن معرفی شده‌اند که مشکلی به لحاظ تامین منابع آن‌ها وجود ندارد.

او از مردم ساکن در بافت فرسوده و سازندگان خواست از ظرفیت خوب این طرح و تسهیلات اسکان موقت و تسهیلات نوسازی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به بخش خدمات رونمایی و زیربنایی نیز گفت: خوشبختانه ظرفیت خوبی در قانون بودجه امسال در این زمینه دیده شده است که می توان به ظرفیت بند « 6 » تبصره 10 و بند « د » تبصره 11 اشاره کرد .

او گفت: اعتبار خوبی برای محرومیت زدایی و خدمات در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و شرکت بازآفرینی و سازمان اجتماعی کشور اختصاص پیدا کرده است که در بند « ک» تبصره 11 زمینه اهدای سند با اولویت سکونتگاه غیررسمی فراهم شده تا وقتی که سند واحد مسکونی را دریافت می‌کنند بتوانند برای نوسازی از تسهیلات نیز استفاده کنند.

آئینی در مورد صدور مجوزهای نوسازی و پروانه ساخت نیز گفت:‌ مصوبه شورای اداری کشور از گذشته در این زمینه وجود دارد که زمان صدور پروانه ساخت از یک هفته تا یک ماه دیده شده است در حالی که زمان صدور پروانه ساخت در دنیا به طور متوسط 15 تا 25 روز است در کشور ما به طور متوسط برای صدور پروانه 8-7 ماه طول می‌کشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: زمان صدور پروانه در تهران برای متقاضیان به دلیل زمانبر بودن مراحل اداری و نظام مهندسی بیشتر است و شهردار تهران قول داد تا این زمان به دو ماه کاهش یابد.