ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن با حضور محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانوان این شرکت برگزار شد. آئینی در این مراسم از تشکیل حلقه‌های اندیشه‌ورز چندگانه برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی در این مراسم که به مناسبت تولد دخت نبی اکرم برگزار شد، ضمن یادآوری مقام شامخ شهدا و الگو قرار دادن آن‌ها گفت: طی یک سال اخیر شرکت بازآفرینی شهری ایران، توفیقات بسیاری به دست آورده است که نقش بانوان در این دستاوردها بسیار پر رنگ است. ویژگی‌هایی چون صبوری، آینده نگری، دوراندیشی و نظم در وجود بانوان رسیدن به موفقیت را تسریع می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه و تدوین بسته تشویقی را یکی از این دستاوردها برشمرد که بعد از انقلاب برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی ومعماری وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید وسهم بانوان شرکت را در این امر پر رنگ دانست.

او یکی دیگر از موفقیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران طی یک سال اخیر را جذب بیش از 6 هزار میلیارد تومان از منابع تجهیز شده در بودجه مستقیم  دانست و عنوان کرد: قریب به 35 هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات از این منابع معرفی و تکمیل 255 پروژه خدمات زیر بنایی و رو بنایی برای محرومیت زدایی این محلات انجام و قریب 1335 کیلیومتر از معابر خاکی آسفالت و بهسازی شد .

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ و سراسری «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی » نقش بانوان شرکت در برگزاری این رویداد را بسیار پر رنگ دانست و گفت: علاوه بر این که بانوان شرکت با حضور در شهرهای مختلف پیام شرکت را به شهروندان و مسوولان این شهرها منتقل کردند، تعدادی از کسانی که از شهر بم به این رویداد پیوستند و نقش مهمی در این امر داشتند نیز بانوانی بودند که سال‌ها در شهر بم مسوولیت‌هایی بر عهده داشتند از جمله خانم سام‌نژاد عضو شورای شهر بم که قبل و حین برگزاری این رویداد زحمات بسیاری کشیدند.

به گفته آئینی علی‌رغم موفقیت‌های زنان غربی درعرصه‌های مختلف اما زن غربی ابزار سوداگری و منفعت طلبی مردان شده است و باید گفت کرامتی که اسلام به زنان داده است و مقام و منزلت زن در جامعه و خانواده  اسلامی با کشورهای غربی قابل مقایسه نیست.

او از بانوان شرکت بازآفرینی شهری ایران خواست تا در سطح محلات هدف حضور میدانی داشته باشند زیرا  فقط در این صورت است که قادر به ارایه پیشنهادهای سازنده خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پیشنهاد جمعی از بانوان شرکت مبنی بر تشکیل شبکه اجتماعی بانوان در سطح محلات استقبال کرد و گفت: برای این منظور باید در هرکوچه رابط بانوان داشته باشیم،  این امر باعث افزایش همگرایی شهری می‌شود. می‌توان جوانان را در گروه‌های پنج یا شش نفری بسیج کرده و از تخصص و توانمندی آن‌ها در این خصوص بهره برد. این گروه‌ها حلقه اتصال ساکنان با مسوولان هستند و شرایط را به شکل چهره به چهره  برای مردم تشریح کنند.

او همچنین از تشکیل «حلقه‌های اندیشه‌ورز چندگانه» بین بانوان و نیزآقایان خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این حلقه‌های اندیشه‌ورز نقشه راه را تعیین کرده و با کمک شهرداری‌ها و گروه‌های جهادی کار را پیش می بریم؛ در واقع نیاز به یک لشکر چند هزار نفره داریم و امید است که تعداد زیادی از اعضای این لشگر از بین بانوان باشند تا از قدرت اقناعی و عاطفی آن‌ها برای اقناع و ترغیب ساکنان محلات هدف به نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.    

 گفتنی است در این مراسم سودابه احسانی مشاور امور بانوان سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی نیز سخنانی پیرامون سیره رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه ایراد کرد.