ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

 به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران در این دیدار محمد آئینی اجرای طرح کلید به کلید را در شهر علی آباد کتول پیشنهاد داد و گفت: طرح کلید به کلید می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی را حل کند و شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در اجرای این طرح مدیران شهری را یاری می‌کند.

آئینی با اشاره به این که علی آباد کتول 105 هکتار محدوده مصوب بافت ناکارآمد دارد، تصریح کرد: از شهرداری انتظار می‌رود با ترویج بسته تشویقی 19 بندی ساکنان بافت‌های فرسوده را به نوسازی تشویق کند و شرکت  بازآفرینی شهری ایران نیز در ازای پیشرفت در پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده حمایت‌های ویژه خود را از شهرداری‌ها به عمل می‌آورد.

نوروزی نماینده علی آباد کتول نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت بافت‌های فرسوده و معابر خاکی محلات هدف این شهر ارایه کرد و ضمن تاکید بر جایگاه موثر شرکت بازآفرینی شهری ایران در امر نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و نیز بهسازی معابر خاکی خواستار حمایت ویژه این شرکت در راستای کاهش بافت‌های فرسوده استان مازندران و به خصوص علی آباد کتول شد.

او همچنین از اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران که منجر به افزایش کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده این استان شده است قدردانی کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در استان گلستان محسوس است و طی دو سال و نیم اخیر به خصوص در حوزه بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف اتفاقات خوبی رقم خورده است.

شهردار علی آباد کتول نیز در این دیدار با اشاره به این که در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام‌های خوبی در این شهر صورت گرفته است، تصریح کرد: تخفیفات مربوط به نوسازی واحدهای فرسوده در شهرداری اعمال می‌شود و علاوه بر این پروژه‌هایی در حوزه بازآفرینی شهری در دست اقدام است که به عنوان مثال می‌توان به ساخت خانه فرهنگ که نیاز جوانان ساکن در بافت است، اشاره کرد.

اسفندیاری پور با بیان این که علی آباد کتول در مسیر جاده بین المللی و نیز مسیر تردد زائران به مشهد مقدس قرار دارد، عنوان کرد: آسفالت معابر اصلی این شهر مناسب نیست و نیاز به بهسازی  دارد، البته از سال 1401 کار آسفالت، تعریض و بهسازی معابر و دفع آب های سطحی انجام شده است اما برای ادامه کار نیازمند حمایت دولت هستیم.

گفتنی است در این دیدار سایر معضلات موجود در بافت‌های ناکارآمد شهر علی آباد از جمله مشکلات محله کوی آهنگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.