ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تعداد 10 پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره 18 پیشنهاد شده و با پروژه‌های در دست اجرا 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 980 میلیون تومان فعال است.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری ارایه کرد.

داعی با اشاره به این که در سال جاری تعداد 10 پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره 18 با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد و 300 میلیون تومان پیشنهاد شده است، تصریح کرد: در مجموع با پروژه‌های در دست اجرا 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 980 میلیون تومان فعال است که شامل احداث کتابخانه، احداث خانه محله، احداث پارک فرهنگی، بهسازی معابر و بهسازی و احداث زمین ورزشی در شهرهای مختلف است.

او مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در خراسان جنوبی را این گونه برشمرد و گفت: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا می‌توان به احداث خانه محله در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان و نیز احداث کتابخانه، مرکز فرهنگی و تفریحی، بهسازی معابر شهری و احداث فضای سبز در این شهرها اشاره کرد. این پروژه‌ها با هدف جبران کمبود سرانه‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهری و به جهت استفاده مردم و ساکنان محلات در امر آموزش، ارتقا فرهنگ محیط زیستی و استفاده از امکانات موجود در اوقات فراغت اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که پروژه‌های یاد شده به طور میانگین پیشرفت فیزیکی 87.85 درصدی دارند، عنوان کرد: به دلیل کمبود سرانه‌های آموزشی و فرهنگی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی، تعدادی از پروژه‌های شاخص از قبیل احداث خانه محله، احداث زمین‌های ورزشی و بهسازی معابر در این محلات انجام شده و همچنین قیر رایگان با اعتبار حدود 6 میلیون و 200 هزار ریال در این محلات تخصیص و هزینه شده است.

به گفته او در محدوده بافت فرسوده نیز پروژه‌هایی از قبیل بهسازی معابر، احداث مراکز فرهنگی هنری، پایگاه اجتماعی، فضای سبز و اصلاح و بهسازی انشعابات اصلی و انشعابات خانگی انجام شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که این استان در حال حاضر در 7 شهر دارای هزار و هفت هکتار محلات هدف بازآفرینی شهری است، گفت: از این میزان 491 هکتار بافت فرسوده، 225 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 136.2 هکتار بافت تاریخی و 155 هکتار روستاهای ادغام شده است که جمعیتی بالغ بر 110 هزار و 475 نفر در سطح محلات یاد شده سکونت دارند. در مجموع میزان سکونت در محلات هدف بازآفرینی به کل شهرهای استان 33.6 درصد است.