ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: 30 تا 35 درصد جمعیت شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی حاشیه نشین است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی زاده اظهار داشت: 30 تا 35 درصد (70 هزار نفر) از جمعیت 217 هزار نفری ساکن در شهر بجنورد در محلات حاشیه نشین ساکن هستند .

وی به برنامه ششم توسعه در بحث محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و افزود: براساس این برنامه 270 محله در کشور باید بازآفرینی شوند که از این تعداد 39 محله در استان خراسان شمالی قرار دارند.

مصطفی زاده اضافه کرد: در سال 96 ،7 محله به مساحت تقریباً 300 هکتار با اعتبار 30 میلیارد ریال و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهسازی است. در سال 97 تعریف پروژه در 7 محله براساس برنامه های اقدام مشترک که باید توسط فرمانداران شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین ارائه شود، اقدام شود.

وی به بحث سکونتگاههای غیررسمی استان اشاره کرد و افزود: در شهر بجنورد 520 هکتار سکونتگاهای غیررسمی وجود دارد و این در حالی است که کل مساحت محدوده شهر بجنورد تقریباً 3 هزار هکتار و تراکم نفر در هر هکتار 140 نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: در برنامه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی ارایه شده، در سال 96 حدود 350 تن قیر و در سال 97، تقریباً 1126 تن قیر به استان خراسان شمالی اختصاص داده می شود که صرف آسفالت، بهسازی و نوسازی محلات هدف استان خواهد شد.