ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خبر داد: پروژه‌های در حال اجرا در سال جاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و انتظار می‌رود تمام پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)در گفت و گو با خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی ارایه کرد وگفت: پروژه‌های بسیاری در دست اجراست که شامل اجرای پروژه بهسازی و آسفالت معابر شهرک شهید بهشتی، اجرای پروژه بهسازی و آسفالت معابر شهرک پردیس، اجرای آسفالت معابر بافت فرسوده شهر بیارجمند و اجرای آسفالت معابر بافت فرسوده شهر شاهرود می‌شود.

عمیدی ادامه داد: همچنین اجرای بدنه‌سازی و کف‌سازی تکیه زنجیری (بافت تاریخی شاهرود)، اجرای بدنه‌سازی و کف‌سازی محله شیخان (بافت تاریخی) شهر بیارجمند، اجرای پروژه آبرسانی به سکونتگاه غیررسمی شهرک پردیس و آبرسانی به 700 خانوار و اجرای پروژه آبرسانی به سکونتگاه غیررسمی شهرک بهشتی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان از تعریف پروژه‌های جدید خبر داد که در سال آینده اجرایی خواهد شد و گفت: اجرا و ارتقا شبکه برق شهرک پردیس، اجرا و ادامه پروژه‌های آبرسانی به شهرک پردیس، کمک به بهسازی کلانتری در سکونتگاه غیررسمی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بهسازی معابر شهرک پردیس، بهسازی معابر شهرک شهید بهشتی، اجرای بدنه‌سازی محلات تاریخی شهر مجن و اجرای بدنه‌سازی محلات تاریخی شهر کلاته خیج از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

او  در ادامه درباره مهمترین پروژه‌های شاهرود نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: آبرسانی به اهالی سکونتگاه غیررسمی شهرک پردیس به دلیل مشکلات متعدد در انشعابات آب و آبرسانی به اهالی سکونتگاه غیررسمی شهرک شهید بهشتی از مهمترین پروژه‌های اجرایی هستند که با انجام این پروژه‌ها تعداد ۷۰۰ خانوار به آب شهری دسترسی پیدا کردند. علاوه بر این اجرای پروژه‌های بهسازی معابر، تعریض معابر (جدول کشی) در شهرک‌های بهشتی، شهرک پردیس و کال‌شاه قلی که جزو سکونتگاه‌های شهر شاهرود هستند از دیگر پروژه‌های مهم و تاثیرگذار به شمار می‌روند.

گفتنی است در مجموع شاهرود دارای 106 هکتار بافت تاریخی و فرسوده، 535  هکتار بافت فرسوده و 146 هکتار  سکونتگاه غیررسمی است.