معاون شهرسازی و معماری شهردار بندرعباس از افتتاح نخستین دفتر تسهیلگری بافت فرسوده این شهر خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این دفاتر، ایجاد سهولت در ارائه خدمات به شهروندان است.
به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از خبرگزاری فارس مهندس اصغر حسینیپور معاون شهرسازی و معماری شهردار بندرعباس در گفتوگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از افتتاح نخستین دفتر تسهیلگری بافت فرسوده شهر بندرعباس خبر داد و اظهار داشت: اعتمادسازی توسط دفاتر تسهیلگری از مهمترین عوامل در جلب مشارکت و ترغیب مردم در گرایش به نوسازی بافت فرسوده است.
وی افزود: هدف از ایجاد دفاتر تسهیلگری، ایجاد سهولت در ارائه خدمات به شهروندان بوده و شهرداری نیز در همین راستا از هیچ گونه کمک به این دفاتر دریغ نخواهد کرد.
معاون شهردار بندرعباس ادامه داد: شهرداری با اجرای برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، توانمندسازی اهالی محله و بهسازی شرایط محیطی و وضع زندگی شهروندان در محلات موسوم به بافت فرسوده را در دستور کار قرار دارد.
حسینیپور با اشاره به مزایای اجرای این طرح در راستای ساماندهی بافتهای فرسوده، گفت: در حوزه نوسازی بافت فرسوده تا قبل از تشکیل دفاتر تسهیلگری، فرایندکار بدون برنامه مدون و با کارایی و بازده پایین و در بازه زمانی طولانی مدت انجام می شد که اکنون با تشکیل این دفاتر ضمن حذف بروکراسی اداری و پر کردن شکاف بین مدیریت کلان و مردم موفقیت خوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده مورد انتظار است.
وی با اشاره به اینکه دفاتر مذکور با جلب مشارکتهای مردمی، اقدام به بهسازی خانههای فرسوده مینماید، افزود: با یکی از شرکتهای علاقمند به فعالیت در قالب دفاتر تسهیلگری قراردادهای لازم تنظیم و کار در محله چاهستانیهای آغاز شده است.
دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده با هدف برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی امتیازات، تسهیلات و معافیت های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها ایجاد شدهاند و وظیفه اصلی آنها بررسی شرایط محلات دارای بافت فرسوده، ارائه پیشنهادهایی به ساکنان این محلات برای افزایش ضریب ایمنی و استحکام بناها، افزایش رفاه و جذب مشارکت از طریق سرمایه گذاران علاقه مند تا مرحله صدور پروانه ساختمانی است.