به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت بازآفرینی شهری ایران و تعدادی از مدیران سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی شهری احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از پروژه طرح بازآفرینی، نوسازی و توسعه میدان شهید بهشتی تبریز ( چهار راه منصور) بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری به شمار میآید، گفت: دو موضوع تراکم حداقلی و پایین بودن سرانه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق کم برخوردار باعث بروز احساس تبعیض اجتماعی در شهرها و ایجاد به اصطلاح شمال و جنوب شهر شده است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای کاهش فاصله طبقاتی محلات توسعه یافته و کم برخوردار است، اظهارکرد: این پروژه به نوسازی بافتهای فرسوده مناطق 17 و 18 تهران کمک میکند و به معنای واقعی یک پروژه بازآفرینی شهری تمام عیار است؛ هم سرانه خدماتی و روبنایی محلات 13 گانه اطراف این باغ راه را تکمیل میکند و هم باعث تحریک توسعه و شتاب بخشی به نوسازی مسکن در اطراف خود میشود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید با اطلاعرسانی وسیع و گسترده ساکنان در شهر تهران و سایر شهرها از منافع پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) آگاهی پیدا کنند، اظهارکرد: پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) باید به عنوان الگو برای سایر شهرداریهای سراسر کشور معرفی شود .
آئینی با اشاره به اینکه ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س) از پروژه های مشترک بازآفرینی شهری( راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران ) به شمار میآید، گفت: ما این آمادگی را داریم تا به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری نحوه انجام و همچنین پیشرفت این پروژه بزرگ نوسازی بافتهای ناکارآمد در مناطق 17 و 18 شهر تهران را برای بهره گیری از این تجربه خوب به سراسر کشور اطلاع رسانی کنیم.
گفتنی است پس از پایان این نشست، حاضرین در جلسه از روند ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س) بازید کردند.
پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیرزمین، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی،ورزشی، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار 17 و 18 شهرداری تهران، بر روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار توسط 12 پیمانکار در حال اجراست.