به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، خان محمدی در این نشست با اشاره به این که مهمترین مشکل آموزش و پرورش در بافتهای فرسوده موضوع «شناخت» بود، عنوان کرد: خوشبختانه بانک اطلاعاتی بافتهای ناکارآمد شهری را از شرکت بازآفرینی شهری ایران دریافت کرده و آن را با سامانه مدارس کشور تطبیق دادیم و اکنون وضعیت آموزش در بافتهای مختلف مشخص است.
او با اشاره به این که روند فعالیت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فقط احداث مدارس جدید نیست، عنوان کرد: در بعضی مناطق نیاز به احداث مدارس جدید نیست و در مقابل در برخی مناطق دیگر سرانه موجود بسیار پایینتر از سرانه کشور است و تمرکز خود را بر این نقاط گذاشتهایم.
او با بیان این که برخی مدارس نیاز به تخریب یا مقاومسازی دارند که این به ماموریتهای شرکت بازآفرینی شهری ایران بر میگردد، اظهارکرد: اکنون حدود 80 هزار مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی در کشور وجود دارد . از سوی دیگر به دنبال چند منظوره کردن فضاهای آموزشی هستیم. به گفته رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال حاضر حدود 246 پروژه در دست اجراست که 30 درصد آن در بافتهای فرسوده قرار دارد.
در ادامه آیینی نیز موضوع آموزش و نوسازی مدارس در بافتهای ناکارآمد شهری را یکی از موضوعات مطرح در قالب برنامه اقدام مشترک جهت پیگیری از طریق دستگاههای متولی در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار برشمرد و گفت: بر این اساس از جمله محورهای اولویتدار در سکونتگاههای غیررسمی تمرکز بر ارتقای سطح آموزش و همچنین رساندن سرانه فضاهای آموزش به متوسط سرانه آموزشی آن شهر در قالب ساخت مجموعههای چند عملکردی است.
او ضمن تقدیر از توجه سازمان نوسازی مدارس به تامین سرانه های آموزشی محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت مستقیم در جهت کمک به سازمان نوسازی مدارس به منظور تامین سرانههای آموزشی محلات هدف بازآفرینی شهری تا کنون46 باب مدرسه تحویل آموزش پرورش داده است و 38 باب مدرسه در محلات هدف بازآفرینی شهری در دست احداث دارد. علاوه بر این تعداد 116 باب مدرسه در قالب اقدام مشترک در طول برنامه ششم احداث شده یا در دست احداث است.
همچنین در راستای توسعه همکاریهای مشترک و ارتقای کیفیت ساخت مدارس در محلات هدف بازآفرینی شهری تصمیمات لازم اتخاذ شد.