ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به اتفاق استاندار و تنی چند از شهرداران استان با محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، حسن‌پور در این دیدار  با تاکید بر ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده گفت: بافت فرسوده شهرها به دلیل داشتن زیرساخت‌های اولیه همچون آب، برق، گاز و ... و قرارگرفتن در هسته مرکزی شهرها، مقرون به صرفه‌ترین محل برای ساخت وساز مسکن است، از طرف دیگر به دلیل وجود بناهای ناپایدار در برابر زلزله در این بخش از شهرها درست‌ترین اقدام، نوسازی این مجموعه‌ها و تولید مسکن اضافه است که علاوه بر نجات جان ساکنان باعث ارتقای منزلت و سطح زندگی هموطنان ساکن در این مناطق می‌شود.

او با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران در دوره  دکتر آیینی با توجه به شناخت بسیار خوبی که ایشان در تمامی ابعاد شهرسازی، اجتماعی و مسکن دارند، تلاش‌های ارزشمندی را در جهت تولید مسکن و همچنین بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور انجام داده است، تصریح کرد: جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات  مهم محسوب می شود.

همچنین در این دیدار شهردار رفسنجان، ضمن بیان اقدامات بازآفرینی شهری شهر رفسنجان، خواستار تداوم همکاری شرکت بازآفرینی شهری همچون گذشته شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز ضمن تشکر از حمایت‌های شرکت بازآفرینی به بیان اقدامات محرومیت زدایی و تأمین رسمی خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات چهارده معصوم، سیدی و الله‌آباد کرمان پرداخت. او همچنین خواستار حمایت بیشتر شرکت بازآفرینی درکمک به شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت این محلات در کرمان و سایر شهرهای استان شد.

در ادامه نماینده کرمان و راور خاطر نشان کرد : بدون شک باتوجه به مطالب مطرح شده، نوسازی مردمی مسکن در بافت‌های فرسوده  باید عنوان یکی ازسیاست‌های اصلی وزارت راه وشهرسازی در جهت تحقق نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن باشد که با کمترین مداخله دولت بهترین نتیجه در تولید مسکن مردمی را خواهد داشت .

او افزود: امید است با ادامه روند حمایت‌های مجلس و توجه ویژه رییس جمهور منتخب محترم به این مناطق و رفع موانع و مشکلات، شاهد رشد نوسازی مسکن و بهبود وضعیت سکونت هموطنان عزیزمان در این مناطق باشیم.