ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

استاندار سمنان گفت: ساخت و ساز در بافت فرسوده و قدیمی شهرهای استان به منظور تحقق رویکرد بازآفرینی شهری در اولویت باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، علیرضا آشناگر با بیان اینکه ساخت و ساز در بافت تخریبی و فرسوده برای بازآفرینی شهری در اولویت دولت است و ضرورت دارد تحقق این مقوله بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.اظهارداشت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان یکی از مهمترین اهداف دولت یازدهم و دوازدهم به شمار می‌رود که اجرای طرح بازآفرینی شهری، اقدامی موثر و ماندگار برای تحقق این هدف در استان سمنان است.

وی بیان کرد: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرها  و زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان ساکن در بافت های ناکارآمد است و باید محقق شدن این رویکرد در استان سمنان مورد توجه باشد.

آشناگر اظهار داشت: دولت تسهیلات خوبی برای بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده و قدیمی درنظر گرفته است و باید در زمینه اطلاع‌رسانی به مالکان واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به منظور استفاده از تسهیلات نوسازی بیش از پیش کار شود.

استاندار سمنان گفت: کارآمدکردن و نوسازی بافت فرسوده، توازن جمعیت در مناطق مختلف شهری و توسعه متوازن را به ارمغان می‌آورد  و ضرورت دارد فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی‌بخشی به عموم جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت نوسازی بافت فرسوده مورد توجه قرار بگیرد.

صدور پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز واحد مسکونی در بافت فرسوده  تخفیف ۵۰ درصدی دارد.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵ هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند./ ایرنا