شرکت بازآفرینی شهری ایران در دومین «جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران» موفق به دریافت لوح برتر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتها شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، حبیب خراسانی، رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران شب گذشته در مراسم دومین جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران که در سالن مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد به نیابت از مهندس هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران این جایزه را دریافت کرد.
در دومین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران با ارزیابی شرکتهای دولتی توسط بخش خصوصی، شرکت بازآفرینی شهری ایران موفق به دریافت لوح برتر شد.
خاطرنشان میشود، دومین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین برخی از شرکتها و ارگانها، برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش، معرفی مسئولیت اجتماعی شرکت و تبیین اهمیت آن، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایهگذاران خارجی و نهادهای بین المللی، ایجاد تحول در نظام مدیریتی سازمانها، تقویت و توسعه روابط سرمایهگذاران اعلام شد.
تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالشها و ریسکهای اجتماعی و زیست محیطی بنگاهها از دیگر اهداف برگزاری جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران برای دومین بار متوالی در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران به دنبال تقویت همکاریهای مشترک میان بنگاههای اقتصادی و سازمانهای مردم نهاد، خلق الگو و مدلهای مناسب فعال شده است.
بر اساس این گزارش، طبق برنامهریزیهای انجام شده، شرکتکنندگان در جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران ملزم بودند مستنداتی از جمله ارسال فیلم،عکس از کمپین یا برنامه ارائه شده، مستنداتی مرتبط با زمان و مکان برگزاری کمپین، جامعه هدف اجرایی، هزینه و منابع صرف شده و بازخورده کمپین اجرا شده به دبیرخانه ارائه دهند.
شب گذشته این رویداد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران، اتحادیه اروپا(شبکه مسئولیت اجتماعی) و چند ارگان و سازمان دیگر، توسط دبیرخانه دائمی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی با هدف بررسی و شناخت دستاوردهای این بنگاهها برگزار شد.
شایان ذکر است، در حاشیه برگزاری جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران، نمایشگاهی شامل تجربیات مسئولیت اجتماعی سازمانها در ابعاد راهبری و هیئت مدیره، کارکنان، بازار و صنعت، محیط زیست و سایر ابعاد مورد توجه این جایزه، برگزار شد.
بر این اساس، طی فراخوانی از شرکتهای دارای تجربه مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی همچنین از سازمانهای مردم نهاد که تجربه همکاری مشترک با بنگاههای اقتصادی را دارند، خواسته شد تجربیات و دستاوردهای خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.
در ادامه برگزاری این همایش، به برگزیدگان جوایزی شامل جایزه مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی بر اساس ارزیابی میدانی و نظر هیئت داوران، جایزه بهترین غرفه ارائه کننده گزارش مسئولیت اجتماعی بر اساس آرای بازدیدکنندگان و جایزه بهترین طرح و برنامه مسئولیت اجتماعی بر اساس آرای مردم اهدا شد.