ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

 

ستاد ملی بازآفرینی شهری که با حضور نمایندگان 20 دستگاه تشکیل می‌شود، گسترش حمل‌ونقل ریلی را به عنوان یک راهبرد تحقق اهداف بازآفرینی شهری در دستور کار قرار داده و در این راستا «ایستگاه‌های راه‌آهن» به عنوان هسته ومحرک بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران، رویکرد اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری از طریق گسترش حمل‌ونقل ریلی، منجر به تصمیمی مبنی بر احداث ایستگاه جدید راه‌آهن درشهرهای همدان، رشت و ری شده است که در بیست‌ و هشتمین جلسه ستادملی بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش‌ها درباره تغییراتی که برای حمل‌ونقل ریلی در همدان پیش‌بینی شده، حاکی از این است که ایستگاه راه‌آهن همدان 13 کیلومتر از شهرفاصله دارد و  قرار است این ایستگاه به داخل شهرمنتقل شود.

 مهندس «محمدرضاقرایی»رئیس اداره عمران وبهسازی شهری استان همدان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران، با اشاره به اینکه این ایستگاه راه‌آهن برای دسترسی بهتر شهروندان در شهر همدان ساخته خواهد شد،گفت: در راستای ارتباط حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری برای احداث پروژه ایستگاه راه‌آهن در داخل شهرها، طرحی توسط ستاد ملی بازآفرینی شهری مطرح و مصوب شده است که شهر همدان به عنوان پایلوت اجرایی شهرهای کشور انتخاب شود .

قرایی با بیان اینکه دومین ایستگاه راه‌آهن شهر همدان در مجاورت فرودگاه همدان ساخته خواهد شد، ادامه داد: کارهای مطالعاتی توسط مشاور در حال انجام است و گزینه‌های مختلف برای ورود خط راه‌آهن به این محدوده در نظر گرفته شده که پس از چندین مرتبه طرح  در کمیسیون ماده 5  مطرح شده و گزینه اصلی انتخاب و مصوب شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان همدان با اشاره به ویژگی‌های ساخت ترمینال راه‌آهن درمجاورت فرودگاه همدان،گفت:  با توجه به نزدیکی فرودگاه به این ترمینال، یک مجموعه زمینی، ریلی، و هوایی در کنار هم قرار خواهد گرفت که ضمن کاهش ترافیک در شهر همدان، افزایش دسترسی شهروندان به مرکز شهر و مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب ضمن کاهش هزینه‌ها، ترافیک روستایی ترمینال خارج شهر نیز حذف می‌شود.