ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

 

رئیس عمران و بهسازی شهری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به نیاز شهرهای مرزی و به ویژه این استان به ارتقای سطح خدمات در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: تفاوت ارایه خدمات به ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با دیگر مناطق استان و سایر شهرها باید به حداقل برسد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  مهندس رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعت بافت‌های فرسوده استان آذربایجان‌غربی گفت: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی مساحت و جمیعت قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده‌اند که تفاوت‌های خدمات یا سطح متوسط خدمات و سایر برخورداری‌های شهری در مناطق بافت‌های فرسوده استان بسیار کمتر از سطوح شهری خود استان و نهایتا کشور است.  

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود مساحت قابل‌توجه و جمعیت فراوان ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان تاکید کرد: شرایط دشواری که در بخش عمده‌ای از شهرهای استان وجود دارد این ضرورت را به وجود آورده است تا تمامی دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهری به میزان فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی خود در این مناطق بیفزایند تا بتوانیم تفاوت‌های ارایه خدمات را به حداقل برسانیم زیرا یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند نیازهای ساکنان محلات و شهرهای فرسوده را از لحاظ کالبدی و ارایه خدمات تامین کند.

مهندس عطایی تاکید کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید دست به دست هم بدهند و با همکاری مثمرثمر درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، مشارکت مردمی را جلب کنند تا ارتقای محیطی – آموزشی برای این مناطق و جمعیت‌های ساکن در آن ایجاد شود.  

وی  درباره تاثیرگذاری بازآفرینی‌شهری با اندیشه ایران‌شهری در احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان گفت: در بازآفرینی شهری رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی بسیار حائز اهمیت است. علت عدم موفقیت طرح‌های توسعه‌شهری استان نیز معمولا عدم لحاظ موضوعات اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی بود که با رویکرد جدید و ستادی که در تمامی استان‌ها در پیش گرفته شده است و پروژه‌ها بر اساس مطالعات جمعیتی، اقتصادی و جامعه‌شناسی اجرا می‌شود مطمئنا شاهد تحول در ارایه خدمات‌رسانی و ارتقاء سطح متوسط خدمات در مناطق بافت‌فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی خواهیم بود.

 مهندس عطایی در پایان درباره وضعیت حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری استان آذربایجان‌غربی گفت: آمار، اطلاعات و رویت‌های حضوری نشان می‌دهد که نظام حمل و نقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری از انسجام کافی برخوردار نیست. در سال‌های قبل مطالعاتی بر روی نظام حمل و نقل درون شهری در مرکز استان (ارومیه) انجام گرفته بود اما به نظر می‌رسد این استان نیازمند مطالعات منسجم‌تری است که سیستم حمل و نقل عمومی را به صورت نظامی یکپارچه و منطبق با واقعیات جاری در سطح محیط شهری ببیند