دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی
شرح وظایف
1- مدیریت مطالعات کاربردی و توسعهای در حوزه بازآفرینی پایدار شهری و مرتبط با وظایف شرکت در قالب طرحهای پژوهشی، مستندسازی و ارزیابی اقدامات، تغییرات و تحولات در این حوزه.
2- مدیریت، برنامهریزی و نظارت بر امور بستر سازی در امور آموزشی در حوزه ی نهادهای مدیریت محلی، ساکنان و تشکلهای مردمی و حرفهمندان.
3- مدیریت و برنامهریزی امور بستر سازی در ارتباط با دانشگاهها شامل تسهیلات حمایت از پایاننامههای دانشجویی و همکاری مشترک در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری و با هدف زمینهسازی در جهت اهداف بازآفرینی پایدار
4- مدیریت و برنامهریزی امور ترویجی شامل برگزاری نشستهای تخصصی، همایشها و نمایشگاهها در سطح ملی و محلی و مدیریت و برنامهریزی در امور انتشارات شامل ترجمه و تالیف، نشریه هفتشهر و سایرتولیدات ترویجی.
5- راهاندازی، دبیری و راهبری کمیتهها و کارگروههای تخصصی ویژه، مرتبط با اهداف شرکت در حوزهی بازآفرینی شهری پایدار و در ارتباط با وظایف حوزه مطالعاتی و پژوهشی.
6- ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری از کلیه سوابق مطالعاتی و ترویجی شرکت در حوزه بازآفرینی پایدار شهری.
7- مدیریت و هدایت امور استانی در زمینه تحقق برنامکههای کلان و سالانه بازآفرینی پایدار شهری در حوزهی مطالعات کاربردی و امور ترویجی.
8- تهیه وانتقال خط مشیهای ترویجی به واحدهای کارگزار استانی در جهت تحقق برنامه جامع بازآفرینی پایدار در سطح کشور.
9- مدیریت و برنامهریزی برای گردآوری تجارب دیگر سازمانها و نهادهای داخلی و خارجی در حوزه بازآفرینی پایدار.
10- گسترش همکاریهای بین المللی در قالب دبیری کارگروه منطقهای مناطق نابسامان شهری آسیا واقیانوسیه، برقراری ارتباط با دانشگاهها، نهادهای و موسسات عالی آموزشی بین المللی.
11- ارائهی ایدهها و راهبردها در جهت تحقق برنامه بازآفرینی پایدار و در حوزهی مطالعات کاربردی و امور ترویجی.
12- ترویج و بسط اندیشهی بازآفرینی پایدار شهری در حوزه ستادی.
13- مدیریت و برنامهریزی راهاندازی و نظارت بر عملکرد تالار گفتمان شهر پایدار.
14- مدیریت و برنامهریزی راهاندازی سامانه مدیریت ارتباط شهروندی در حوزه عمران و بهسازی شهری ایران.
15- مدیریت راهاندازی و بروزرسانی منابع مطالعاتی در قالب کتابخانه، سایت شرکت و آرشیو دفتر مطالعات کاربردی.
16- اتخاذ اقدامات ترویجی لازم درجهت برقراری تعامل فعال و مطلوب تر با ساکنان و مالکان بافتهای هدف، رسانههای گروهی بمنظور ترغیب مردم ببه مشارکت در برنامه بازآفرینی پایدار شهری.