ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران که با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استا‌ن‌ها به شکل وبیناری و با ریاست محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، از تصویب هزار و 447 پروژه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه‌های بازآفرینی این استان ارایه کرد و گفت: هزار و 447 پروژه  اقدام مشترک در محورهای احداث و ارتقای شبکه زیر بنایی، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، احداث، توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی، نوسازی، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد، ارتقای وضعیت اقتصادی، مطالعات و تهیه طرح و پیشگیری از شکل گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی به تصویب رسیده است.

او افزود: استان خراسان رضوی در اجرای طرح کلید به کلید جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود و فرآیند اجرای این طرح در پنج شهر استان انجام یا در حال انجام است و به زودی در شهر سبزوار  شاهد انتقال و آزادسازی اسناد خواهیم بود.

او درباره اجرای بسته تشویقی در این استان نیز عنوان کرد: در خراسان رضوی 92  شهر مشمول ضوابط تشویقی نوسازی مسکن در محدوده  بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستند و 90 شهر بسته تشویقی را اجرا می‌کنند. همچنین چهار شهر صرفا مشمول بسته ضوابط تشویقی بافت تاریخی شده و 13 شهر نیز مشمول هر دو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی هستند.

داعی درباره تشکیل حلقه‌های میانی در این استان نیز توضیح داد: در 44 شهر، 150 حلقه میانی تشکیل شده است و 706 نفر به عضویت حلقه‌های میانی درآمده اند.