ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

در جلسه مجمع عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 1400.12.29 پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت (سازمان حسابرسی کشور) به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، مجمع عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور مهدی نورایی نماینده رییس مجمع  و سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد.

در این جلسه صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 1400.12.29 پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت (سازمان حسابرسی کشور) به تصویب رسید.

همچنین محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی به بیان عملکرد و تشریح اقدامات انجام شده در شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت . آئینی با بیان اینکه 166 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری مصوب شامل ( بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های روستایی مجاور شهر)  شناسایی شده است، اظهارکرد: بیش از 60 درصد معابر در سکونتگاه‌های غیررسمی خاکی هستند که سرانه‌های زیربنایی روبنایی این مناطق پایین‌تر از متوسط سرانه همان شهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از 53 درصد از بناهای شناسایی شده در سکونتگاه‌های غیررسمی  ناپایدار هستند، اظهارکرد: بیش از ۲ میلیون و682 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌نشینی شناسایی شده و حدود 22 میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

آئینی با بیان اینکه تا‌کنون 53 هزار واحد مسکن از محل اعتبارات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری  ساخته شده است، تصریح کرد: امید داریم با حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط به ساخت سالی 150 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری دست پیدا کنیم.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که متقاضیان می‌توانند از ظرفیت و پتانسیل محدود‌ه‌های بافت‌های ناکارآمد شهری استفاده کنند، گفت: از هر پلاک تخریبی در استان‌ها به طور متوسط سه واحد و در شهر تهران، چهار واحد اضافه ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون 600 میلیارد تومان قیر رایگان در محلات هدف 453 شهر توزیع شده است، اظهارکرد: در حدود 1210 کیلومتر معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده که در صورت اختصاص بودجه کافی می‌توانیم ظرف سه سال کلیه معابر خاکی در این مناطق را ساماندهی و آسفالت کنیم.

آئینی با یادآوری اینکه در 186 شهر 32 هزار هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است، اظهارکرد: با توجه به قوانین محدوده کننده در بافت‌های تاریخی، عملا امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بافت‌ها سلب شده است که می‌توان با همفکری و همراهی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این زمینه چاره اندیشی کرد.

او در ادامه چالش‌های اساسی فراروی شرکت بازآفرینی شهری جهت توسعه خدمات و شتاب‌بخشی به سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده و محرومیت‌زدایی از سکونتگاه‌های غیررسمی را تبیین و از اعضای مجمع عمومی شرکت درخواست کرد در این زمینه شرکت را یاری کنند.

آئینی ارتقای ساختار مسوول در استان‌ها، افزایش اعتبارات، تامین تسهیلات ارزان قیمت، افزایش همکاری سایر دستگاه‌ها برای توسعه اقدام مشترک و مردمی‌سازی ماموریت‌ها را از چالش‌های اساسی شرکت دانست.

گفتنی است، گزارش حسابرس نیز در این نشست قرائت شد که به تصویب اعضا رسید.