ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از تصویب 2760 پروژه/ فعالیت در برنامه اقدام مشترک در 10 استان، 75 شهر و 760 محله با اعتباری بیش از 150 هزار میلیارد ریال خبر داد.

منصور استادی در گفت و گو با روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران  اعلام کرد: در برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری، 905 اقدام سهم شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر 53 هزار میلیارد ریال و 1855 اقدام سهم سایر دستگاه‌ها با اعتباری بیش از 97 هزار میلیارد ریال است.

او در ادامه افزود: کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان جنوبی، البرز، اردبیل، همدان، سیستان و بلوچستان(شمال استان)، سمنان و گلستان استان‌هایی هستند که این برنامه‌ها در ستاد بازآفرینی شهری استان به تصویب رسیده است.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت ستادهای بازآفرینی استان‌ها، اظهار کرد: تبیین و ترویج بسته‌های تشویقی شهرسازانه که بهمن ماه سال گذشته و در 19 بند توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ گردید محور فعالیت‌های ستادهای بازآفرینی استان‌ها در سال جاری خواهد بود.

استادی از برگزاری ستادهای استانی بازآفرینی شهری پایدار با دستور کار تبیین و تشریح بسته تشویقی پس از ابلاغ این بسته در 18 استان کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری ستادهای بازآفرینی در 13 استان باقی مانده صورت پذیرفته است و به زودی جلسات این ستادها نیز تشکیل خواهد گردید.

این عضو شورای مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران در ارتباط با وضعیت اجرای بند ک تبصره 11 قانون بودجه 1401 که مربوط به تعیین تکلیف اراضی تصرفی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی است، گفت: تاکنون 11636 پرونده در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل شده است که در دست بررسی و صدور سند قرار دارد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان داشت: خوشبختانه امکان صدور سند رسمی در سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل از سال 1394 ایجاد گردیده است در چارچوب بند م تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 فراهم است.