ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

 

 

 

بسمه تعالی

 

سهامداران محترم شرکت تعاونی اعتبار کارکنان شرکت عمران و بهسازی شهری

 

      در اجرای وظایف قانونی محوله و نظارت بر نحوه عملکرد اداره امور تعاونی اعتبار کارکنان شرکت عمران و بهسازی شهری، پس از بررسی های لازم پیرامون اقدامات و عملیات صورت گرفته توسط هیات مدیره و مدیر عامل در سال مالی منتهی به 29/12/1398  نتایج حاصله به شرح ذیل به استحضار حاضرین می رساند:

        تراز نامه شرکت تعاونی اعتبار در تاریخ 29/12/1398 و صورت سود وزیان همراه با یادداشتهای توضیحی، مورد حسابرسی قرار گرفته است، مسئولیت صورت های مالی با هیات مدیره شرکت تعاونی اعتبار و مسئولیت اینجانب اظهار نظر نسبت به صورت های مالی مزبور بر اساس حسابرسی انجام شده است.

      بر اساس حسابرسی انجام شده صورت های مالی شرکت تعاونی اعتبار کارکنان عمران و بهسازی شهری در دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1398 وضعیت مالی تعاونی را به نحو مطلوب نشان می دهد.

 

موارد خاص:

ا- امور مالیاتی، مبلغ 1.481 میلیون ریال بابت مابه التفاوت ارزیابی 5 واحد تجاری پروژه سارا جهت مالیات عملکرد سال 1392 مطالبه نموده است . که در پی اعتراضات تعاونی به رای هیات های حل اختلاف مالیاتی و استخدام وکیل در این خصوص، موضوع برای رسیدگی دردیوان عدالت اداری دردستور کار قرار گرفت، دیوان دستور موقت مبنی بر توقیف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت را صادر نموده. و رأی بدوی به نفع تعاونی مبنی بر تأیید شکایت و رسیدگی مجدد در هیأت حل اختلاف ماده 257 ق.م.م. با رعایت مفاد دادنامه صادر و به رغم دادخواست امور مالیاتی به دیوان در خصوص تجدید نظر رأی صادره ، رای بدوی تایید شده و جلسه هیأت حل اختلاف 11 مرداد سال جاری تعیین شده است.  

2- مانده حساب بدهی شرکت باز آفرینی شهری در پایان سال 98 به میزان 3.415 میلیون ریال می باشد که ازاین مبلغ 2.233 میلیون ریال مربوط به قرارداد معاوضه مورخ 19/09/1396 فی مابین تعاونی وشرکت مادر، مصوب هیات مدیره محترم شرکت مادر به شماره  3/613 مورخ 21/01/96 درخصوص معاوضه سه واحد تجاری سارا متعلق به تعاونی با دو واحد اقامتی سارا متعلق به شرکت مادر می باشد. طبق  بند 4 از ماده 5 قراردادمذکور ، شرکت مادر می بایست به لحاظ تعادل ارزش عوضین ، مبلغ 2.233 میلیون ریال را با امضای قرارداد معاوضه به تعاونی می پرداخت. در حالیکه امور مالی شرکت مادر تا این تاریخ معامله مذکوررا در حسابها ثبت ننموده  است .

موارد مربوط به قوانین و مقررات بازرسی:

1-بر اساس دستورالعمل اجرائی  تاسیس ، فعالیت و نظارت بر تعاونیهای اعتبار مصوب شورای پول و اعتبار ، ثبت صورتجلسات مجامع تعاونیها، منوط به تایید اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد، با توجه به اینکه محدودیتهای مطروحه از سوی بانک مرکزی به جزء سیستم حسابداری مورد نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مرتفع گردیده، پیگیری لازم در خصوص تمدید مجوز فعالیت تعاونی با اداره کل نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی بانک مرکزی صورت پذیرفته است، تعاونی در حال حاضر پی گیر اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ادامه فعالیت می باشد. متعاقب آن تغییر نام شرکت از شرکت تعاونی اعتبار کارکنان عمران وبهسازی شهری به شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بازآفرینی شهری ایران و همچنین انتخابات هیأت مدیره  قابل اجرا می باشد.

2-.پیرو ایراد مطروحه از سوی اداره کل نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خروج اعضایی که در شرکت باز آفرینی شهری شاغل نیستند تا تاریخ تهیه صورت های مالی مجموعا با 64 نفر به مبلغ 5.948 میلیون ریال تسویه حساب شده است و می بایست با 174 نفرباقیمانده  با مطالبات به میزان 4.435 میلیون ریال تسویه حساب صورت پذیرد.

3- تبصره 2 ذیل ماده 10 اساسنامه مبنی بر ثبت نام و نشانی و تعداد سهام هریک از سهامداران در دفتر تعاونی رعایت نشده است.

 

 

 

                                                                                                                       فاطمه نوحیان

                                                                                    بازرس تعاونی اعتبار کارکنان عمران و بهسازی شهری